Jonas Delhaye

2014 :

Figures et paysages, exposition collective, Domaine de Kerguéhennec
Janvier-Avril : L'art dans les chapelles - résidence en milieu scolaire collège Mathurin Martin, Baud.


2013 :

30 Nov-1er Fev : Galerie Hélène Bailly, Paris
Fond Départemental d'Art Contemporain, Acquisition Conseil général des Côtes d'Armor
23 Juin-24 Juillet, Internationale Junge Kunst, Kunsthalle Herrenhof, Neustadt (Allemagne)
7 Juin-6 Oct : Jardins sensibles, jardins secrets, Chateau de La Roche Jagu
6 Juin-13 Juillet : Chant XII, exposition individuelle, Le Bon Accueil, Rennes
22 Mai-30 Juin : Affût, exposition individuelle, Maison des Polders, Roz-sur-couesnon
Mars-Mai : Résidence artistique et pédagogique, Pleine Fougères
Avril : Intercambiarte, Galerie de l'EESAB, Lorient
22 Mars-15 Mai : exposition individuelle, Maison des Polders, Roz-sur-couesnon





Né en 1988 à Vannes
Vit et travaille en itinérance




Formation

2011 : DNSEP Art, EESA Bretagne
2009 : DNAP Art, EESA Bretagne




Pour partager quelques mots :

jonas.delhaye@gmail.com

Portfolio 2009 / 2013


2014 :

Figures et paysages, exposition collective, Domaine de Kerguéhennec
Janvier-Avril : L'art dans les chapelles - résidence en milieu scolaire collège Mathurin Martin, Baud.


2013 :

30 Nov-1er Fev : Galerie Hélène Bailly, Paris
Fond Départemental d'Art Contemporain, Acquisition Conseil général des Côtes d'Armor
23 Juin-24 Juillet, Internationale Junge Kunst, Kunsthalle Herrenhof, Neustadt (Allemagne)
7 Juin-6 Oct : Jardins sensibles, jardins secrets, Chateau de La Roche Jagu
6 Juin-13 Juillet : Chant XII, exposition individuelle, Le Bon Accueil, Rennes
22 Mai-30 Juin : Affût, exposition individuelle, Maison des Polders, Roz-sur-couesnon
Mars-Mai : Résidence artistique et pédagogique, Pleine Fougères
Avril : Intercambiarte, Galerie de l'EESAB, Lorient
22 Mars-15 Mai : exposition individuelle, Maison des Polders, Roz-sur-couesnon




Questioning the showing or image-making processes is a way of widely interrogating the attention given to what is around us, the physical position confronted to reality and its capture.

Close to performing, my photographic approach is made of site experience more than simple image-shooting. Immersion, collection, device building time, progressive intimacy with the landscape and its occurrences are consubstantially part of the image as a result. They offer a counterpoise to the feeling of violence that brings to me the brutal removal of the real, eased by numerical shooting practices.

Scattered material, fragments, rubbish are collected and become elements used for the construction of the camera. The pinhole camera becomes not only an "image-making tool", but generates itself a physical proximity with the place, due to its making process and its material presence. In a final move, the fragments agglomerated take pictures of the site they came from.

My work also feeds itself from other stories, sites, words, myths, material that offer me a large range of narrative opportunities and plastic experiences.

To share a few words :

jonas.delhaye@gmail.com




Book 2009 / 2012


français